El Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB) ha renovat la seva imatge corporativa amb l’objectiu d’actualitzar i modernitzar la seva identitat corporativa, vigent des de fa 20 anys. La proposta, on predomina el blau i unes formes que evoquen el perfil de l’edifici, reforça el posicionament actual com referent internacional en la celebració de congressos i convencions amb uns valors basats en l’excel·lència, la innovació i el compromís per generar un impacte positiu en el seu entorn.
Inaugurat el 2004, el CCIB ha acollit en els últims vint anys més de 1.800 esdeveniments, amb 8 milions de visitants i un impacte econòmic acumulat, directe i indirecte, superior als 5.000 milions d’euros. El recinte, ubicat al Fòrum, ha estat l’epicentre de grans congressos i convencions internacionals i és reconegut pel sector MICE arreu del món. El novembre de 2021 va iniciar una nova etapa amb la seva gestió per part de Fira de Barcelona, una unió que ha impulsat la seva competitivitat, ha enfortit la seva posició a nivell internacional i hapermès a la institució una gestió integral dels tres principals recintes de la ciutat.
La nova imatge actualitza el logotip després de 20 anys per fer-lo més visual, atractiu, i adaptat als nous canals digitals, tot i creant una identitat que evoca a les geometries i formes arquitectòniques úniques del Centre de Convencions i de l’Auditori Fòrum CCIB. A més, manté el blau com a color corporatiu, però amb una tonalitat més mediterrània, i incorpora colors secundaris que el doten d’una major personalitat, expressió i creativitat.
Segons el director general del CCIB, Marc Rodríguez, “la nova imatge és el reflex dels nostres valors i del futur que perseguim. Una identitat treballada conjuntament en els últims mesos per fer valdre allò que ens ha fet únics els últims 20 anys i per mostrar una nova etapa de transformació, amb una mirada clara en la societat i en els nostres clients”.
Marcant la diferència
Així mateix, el CCIB també presenta un nou posicionament de marca. Sota el lema Making the difference té com a objectiu comunicar una proposta de valor única que el defineix i diferencia de la competència, amb una manera de fer les coses basada en l’excel·lència, el compromís i l’impuls del desenvolupament de l’entorn. El CCIB va assolir el 2023 el seu rècord històric de facturació amb 43,4 milions d’euros, un 26% més en comparació al 2022, i va acollir 92 esdeveniments amb 370.000 visitants. Per aquest any, el CCIB preveu un centenar d’esdeveniments i manté una excel·lent perspectiva de futur.